Recensie: Blended (2014)

07-08-2014 door Tom

0 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 4.5 5 3 uit 5

Regisseur: Frank Coraci

Acteurs: Adam Sandler, Drew Barrymore, Terry Crews

Genres: Drama, Komedie

De geoliede machine Sandler en Barrymore

Adam Sandler en Drew Barrymore kwamen we al vaker tegen in films als The Wedding Singer, en de film 50 first dates. Ook in Blended zijn de twee opnieuw te bewonderen. Blended is een romantische, komische film. In film jargon wordt een romantische/comedy aangeduid met ‘romcom’ De eerdere films waarin de twee acteerden waren niet geheel toevallig in het zelfde genre romantische komedie in te delen.

blend film recensie

Een bekend recept

Lauren Reynolds is een gescheiden moeder en wordt gespeeld door Barrymore. Lauren leidt een georganiseerd leven en is pas gescheiden van haar man. Ze heeft twee jongens. Helaas staat het liefdesleven van Lauren staat op een laag pitje. Het is tijd hierheen in verandering in te brengen door te daten met de Weduwnaar Jim Friedman (Sandler). Uiteraard verloopt de avond niet zonder haken en ogen en is allerminst succesvol te noemen. Wat veracht je dan als je je date meeneemt naar een Hooters wegrestaurant. Al snel bljkt dat Jim meer aandacht heeft voor het Hooters personeel dan voor zijn date, Lauren.

blended image 2

Na de desastreuze avond bij Hooters, komen de twee er al snel achter dat ze weinig met elkaar hebben en elkaar niet kunnen uitstaan. Wees niet teleurgesteld er komt een vervolg, uiteraard eindigt de film niet bij een in de soep gelopen date. De twee komen elkaar weer tegen in een geheel andere setting bij een drogisterij. Ze komen weer in gesprek met elkaar door een stomme fout van de medewerker van de drogisterij, die de creditcards van beide verwisseld blijkt te hebben.

Na het akkefietje bij de drogisterij besluiten Jim en Lauren om toch maar eens wat te drinken met elkaar. Een soort van tweede poging. Het blijkt dat een de baas van Jim een aantal tickets heeft voor een vakantie naar Afrika die hij zelf niet kan gebruiken. Ze besluiten om op vakantie te gaan naar Afrika. Al snel komen Lauren en Jim erachter dat toch wel bij elkaar passen en bovendien kunnen de kinderen van beide het goed met elkaar vinden. Eind goed al goed.

blended image 2

Concluderend

We vonden ondanks alle Hollywood clichés Blended toch een vermakelijke film. Sandler is een betrouwbaar acteur, je weet precies wat je van hem kan verwachten. Sandler weet altijd een goede balans te vinden tussen grappig en serieus. Ja, de film is voorspelbaar maar soms maakt dat niet uit.

Om op het voorspelbare terug te komen, wij vinden dat betrouwbaar ook op een positieve manier uitgelegd kan worden. Wat betreft Sandler betekent dit dat hij een acteur van formaat is in zijn genre. De koning van de romantische/comedy. Wanneer je weet wat je kan verwachten, laat Sandler geen steek vallen. Daar komt bij dat Sandler en Barrymore een goed geoliede romcom koppel vormen. Ja, als je met een kritische blik gaat kijken naar een film als Blended kun je de film totaal afbranden. Blended is een vermakelijke familiefilm en krijgt daarom van ons 6.5

Bekijk de trailer van Blended