Recensie: Sex Tape (2014)

15-08-2014 door Tom

0 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 4.5 5 2 uit 5

Regisseur: Jake Kasdan

Acteurs: Cameron Diaz, Jason Segel, Nat Faxon, Rob Corddry, Rob Lowe

Genre: Komedie

Sex Tape is de laatste comedy van Jake Kasdan. Kasdan is bekend van de film Bad Teacher (2011). Weet Sex Tape het succes van de vorige film te evenaren? Lees hierover meer in onze recensie.

Jay (Jason Segel) en Annie (Cameron Diaz) zijn een koppel met 2 kinderen. De relatie van Jay en Annie staat op een laag pitje na 10 jaar huwelijk. Het gebrek aan intimiteit en liefde doet de twee besluiten de relatie nieuw leven in te blazen. Niet door het bezoeken van een relatietherapeut of sjamaan maar door een kinky sex tape te maken.

sex tape recensie

Niet zomaar een film. De ambitie van de twee is om elke standje uit het boek ‘The Joy Of Sex’ op te nemen in hun film. Eigenlijk is dit natuurlijk schaamteloze promotie van een boek maar goed. Met de maak van de film proberen de twee de relatie te verbeteren. Uiteraard gaat dit niet allemaal zonder slag of stoot. De video waarvan de twee dachten dat die veilig weggestopt was voor pottenkijkers blijkt toegankelijk via de Cloud voor de halve wereld. Wat volgt is een strijd waarbij de twee de video terugkrijgen en hun privacy weten te herstellen.

sex tape recensie 1

Bad teacher werd destijds geschreven door de producten van de ‘The Office’ waarbij de Sex Tape geheel zelf is geschreven door Kasdan met hulp van Nichollas Stoller. Ons deed de hele film heel erg denken aan een eerdere film genaamd ‘Zack and Miri Make a Porno’ uit 2008 door Kevin Smith bekend van Clerks. Met in de hoofdrol Seth Rodgen en Elizabeth Banks. Het motief was daar niet zozeer een relatie opnieuw aan wakkeren, maar het chronische gebrek aan geld.

Sex sells

Het lijkt erop de regisseurs en producers met sex een soort van joker denken te hebben. Dat klopt ook wel, 'sex does sell' maar dat betekent nog niet dat je 90 minuten kunt vullen met slap gelul over sex zonder enige verhaallijn whatsoever. Bovendien zijn er wel originelere manieren te bedenken om een relatie nieuwe leven in te blazen en de film had daarmee origineler kunnen zijn. Toch lijkt het erop dat de producers met deze keuze de weg van de minste weerstand hebben gekozen, jammer wat ons betreft.

sex tape recensie 3

Laats hebben we Blended (2014) gerecenseerd. Een geslaagde comedy waar wij een stuk beter over te spreken waren. Dit kwam voornamelijk door de chemie tussen Barrymore en Sandler. In Sex Tape zou je verwachten dat er een goede chemie tussen de acteurs vanzelfsprekend zou moeten zijn. Zeker vanwege het onderwerp van de film zelf. Niks blijkt minder waar. Segel en Diaz blijken niet aan elkaar gewaagd en het ontbreekt aan de chemie die we wel constateren tussen Sandler en Barrymore in Blended. Dan kan Blended een voorspelbare film zijn, goed acteerwerk kan veel goed maken. Aan goed acteerwerk ontbreekt het volledig in Sex Tape.

Flauwe melige film

Wat je krijgt is een film, zonder enige inhoud melige grappen en een chronisch gebrek aan goede humor/comedy. Wat ons betreft is Sex Tape een gehypde prul film die niet meer verdient dan een 5/10. Doe jezelf een plezier en sla deze film over.

Bekijk de trailer van Sex Tape